lördag 5 oktober 2019

Joggingbyxor

Kära läsare
Igår köpte jag mig joggingbyxor.
Tror att folk förr faktiskt joggade i sådana. Innan tights riktigt slog igenom.

När jag var barn älskade jag joggingbyxor. Och avskydde jeans. Jeans förr hade ingen stretch. Möjligen blev jeans skönare efter det. Jag har provat alla möjliga sorts byxor. Men inga har varit så sköna och bekväma som riktiga joggingbyxor.

När jag fyllde 40 år nyligen bestämde jag mig för att börja med joggingbyxor igen. För bekvämlighet och mys måste gå före att försöka vara en människa med fokus att behaga andra och vara till lags. Visst är det en viss trivsam känsla att vara så kallat snygg även för egen skull, men den håller väldigt kort i jämförelse med hur sköna joggingbyxor är en hel dag. Så ser fram emot ett skönare liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar